środa, 14 kwietnia 2021

kwiecień plecień co przeplata

Pogoda jednak nie rozpieszcza nas ,jednak chciałam zobaczyć to i owo w naszych parkach.
W pierwszym rzucie pojechaliśmy pospacerować po parku im.Jacka Kuronia w Kazimierzu G.(dzielnica miasta mego) i zobaczyć tężnię !

Tak, i u nas powstała już nie trzeba jeździć do Jaworzna do Geosfery,chociaż tam też jest świetnie !
Była skończona,niemniej nie działała chyba z powodu zimna ?
Pawilonik kafejki czynny i kupiliśmy sobie całkiem dobrą kawę.
Przydała się bo dość mocno duło....




Miejscówka z tężniami podoba mi się jednak już wiem że będzie oblegana bo to dla okolicznych mieszkańcó niezła gratka i do tego rzut beretem.W jaworznie trzeba dojechać bo na skraju miasta i wszędzie daleko.





W parku jest miniZoo,stawy,plac zabaw dal dzieci ale taki Ogród Jordanowski bardziej idealna miejscówka dla lokalnej społeczności.


Kolejnym parkiem o którym dowiedziałałam się ze strony prezydenta miasta - sic!!! jest park Tysiąclecia.Hmmmmmmmm........to były nieużytki po drugiej stronie trasy szybkiego ruchu.Mieści się tam przedsiębiorstwo oczyszczanai miasta i schronisko dla bezdomnych zwierząt.
Lubiłam to miejsce.Dzicz,prawie że bezludzie czasem tylko było słychać ujadające psy....
Teraz jest tam "elegancko" .Wykarczowana to i owo,zrobiono alejki,ławeczki luks,czasem i stoliki,kosze na śmieci,stawik okolony ścieżkami,lampy czyli oświetlenie wymiata.Niemniej .... jak przyjdzie łądna pogoda to to miejsce nie będzie bezludne. Już widzę te tabuny ludzi....
No i tak to,znów mi miejscówka bezludna ubyła.




W pewnym momencie pogoda zrobiła się całkiem przyjemna i .... pojechaliśmy na Pogoria III.Jednak jak to zwykle bywa,skończyło się na Pogoria IV:))))))))))


Widać na jednym ze zdjeć tunel łączący obie Pogorie.Piękna trasa rowerowa ale i piesza też .
Wróciliśmy po śladach by chwilę postaćna molo...

Znów wiało paskudnie!!!!!!!!!!! Ale taka pogoda jest idealna dla łódek żaglowych i dla windsurferów.Z wielką przyjemnością przyglądałam się gościowi który UNOSIŁ się nad falami!!! Na zdjęciu zaznaczyłam strzałką - widać tylko kil a on frrrrruuuunie nad wodą.(zdjęcie się powieksza,jak każde tu po najechaniu strzałką na nie )



A potem....potem przyszedł sms - jedziesz i pojechał....

Akcja - szczepimy się - w Belgii załadunek szczepionek i w konwoju pod eskortą policji pojechał w trasę....Na granicach państw wskakiwała ichniejsza policja.

4 komentarze:

  1. Fajne tereny masz tam... lubie jeziora i na szczescie mam ich w odleglosci od 15 min do godziny jazdy samochodem pewnie ze 30 jak nie wiecej. Od najwiekszego Ontario ktore jest najblizej (ok. 6 km od domu) do zupelnie malych poprzez cala kolekcje tzw. Finger Lakes. I dookola parki, lasy, wawozy itp. a na dokladke winiarnie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomnialo mi sie, jak juz X-men pojechal to zrob te obiecane zdjecia... czekam przebierajac odnozami:)

      Usuń