niedziela, 2 maja 2021

miała być majówka a jest siedzenie w domu;(

Piękna pogoda już była niestety....Kilka dni temu.

Korzystając z ciepła i słońca wybrałam się na Górkę Środulską mając ochotę na kwaitki forsycji - alee o tym napiszę w kolejnym poście



Miałam nadzieję że i majówka taka będzie ale....
Pada.W zasadzie leje.Szkoda bo miałam pewne plany na te dni.
Staram się jednak wykorzystywać pewne przerwy w tych opadach ponieważ zarównno zegarek jak i Rudka dopominają się ruchu.Zegarek mojego a Rudka swojego .

Z rozpędu i sporą dozą niechęci poszłam w końcu do pewnego zieleńca,o rzut beretem od parku gdzie w zasadzie codziennie jestem z Rudą.
Nie przepadam za tamtejszą okolicą.Jest ponura i to przez duże P.
Od kiedy sięgam pamięcią było tam jakoś nieprzyjemnie.Nawet w słoneczne dni a ja zawitałam tam w szaro-bury poranek.Jednak przy okazji przeszłam całkowicie wyremontowanym przejściem podziemnym którego wygląd miło mnie zaskoczył.



Zapewne ktoś powie - a czym się tu zachwycać- jednak ja mam w pamięci poprzedni,dołujący wygląd.Zresztą od pewnego czasu remontowane są wszystkie przejścia podziemne w mieście a jest ich sporo.Zaletą jest to że posiadają dachy co ochroni na dłużej schody przed dewastacją.

Wkroczyłam w dość starą i dawnoprzemysłową dzielnicę miasta.Mieści się tu uroczy pałacyk fabrykanta,którego zakłady były po drugiej stronei ulicy. Nad ulicą jest wiadukt kolejowy ale jeszcze całkiem nie tak dawno było przejście z jednego z budynków bezpośrednio do fabryki.

KLIK------>>>> PAŁAC DIETLA



A oto i zieleniec.Przy okazji zauważyłam że remontują też basen i halę sportową.Tak,starają się by było tu ładnie.


X-men po sporym wysiłku jakim był kolejny konwój ze szczepionkami, odpoczywa na takim jednym "odpocziwadle" w Lewoczy na Słowacji. Li i tylko 180km od domu...Wielka szkoda że jest jak jest;(.


6 komentarzy:

  1. Nie byłam w Sosnowcu, chociaż wielokrotnie przejeżdżałam. To bardzo ciekawe miasto z zabytkami, wyjątkową architekturą i miejscami rekreacji. Widać,że gospodarz miasta to obrotny człowiek.Mimo zimna, Rudka była zadowolona z wyprawy.
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tych zabytków nie jest dużo,bo raz że miasto młode ( no co to jest sto parę lat oficjalnie ;)) a dwa o wielu z nich włodarze zapomnieli i niszczeją szabrowane od lat.
      Niemniej jest co zwiedzać no i mamy kilka światowej sławy osób - Pola Negri czy Kiepura lub Szpilman!

      Usuń
  2. Ale przeciez siedzenie w domu jesli przypada na maj to tez... majowka:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Należy docenić fakt, że lokalne władze starają się jakoś rozwijać i upiększać okolicę :) Dobro jednak w ludziach nie ginie. Nawet w takich zwariowanych czasach, jak obecnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nasz obecny prezydent. Zadziwiająco aktywny w "tych sprawach" i w sumie chwałą mu za to.

      Usuń